CJ ILFOV – EFICIENTIZAREA TRANSPORTULUI ÎN ILFOV, IMPERIOS NECESARĂ
December 4, 2016 Distribuie

CJ ILFOV – EFICIENTIZAREA TRANSPORTULUI ÎN ILFOV, IMPERIOS NECESARĂ

Reţelele de metrou, tramvai şi autobuz reprezintă principalele obiective de dezvoltare din Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD), pus în dezbatere de Condiliul Judeţean Ilfov. Planul propune trei scenarii complexe, fiecare dintre acestea adresându-se componentei metrou şi celor pentru tramvai rapid şi autobuz rapid.foto 1 transport

Metrou către Otopeni, dar și înspre Voluntari și Afumați

Scenariul complex 1 include trei proiecte noi de metrou, cu o lungime totală de 29 km de infrastructură de metrou nouă. Continuarea investiţiei în Linia M5, prelungirea acesteia din Drumul Taberei către Iancului, oferă o soluţie de transport de mare capacitate de-a lungul coridorului Est-Vest al centrului oraşului Bucureşti, în timp ce îmbunătăţeşte conectivitatea reţelei. M6 este dezvoltat de planul original Metrorex, cu infrastructură nouă între AIHC până la 1 Mai, cu serviciu operaţional până la Gara de Nord, conectând astfel Otopeni şi Bucureşti. Pentru a utiliza în mod optim restul bugetului pentru metrou, este prezentată o alternativă M7, care prelungeşte noul coridor M5 până la staţia Moşilor prin Sectorul 2 către Voulntari şi Depoul Afumaţi, acoperind astfel coridorul cu cerere mare din Nord-Est şi îl conectează cu centrul oraşului.

Tramvai rapid de la Bragadiru spre Moșilor

 Traseele suplimentare de tramvai rapid 7b şi 39, cu o lungime totală a infrastructurii de 26 km, oferă un serviciu complementar de transport către noua reţea de metrou. Ambele trasee sunt proiectate de-a lungul infrastructurii de tramvai existente, împreună cu extensiile noi. Dată fiind că Linia M7 a fost modificată, a fost alocat un nou traseu de Tramvai rapid 7b, care se întinde de la Bragadiru prin Sectorul 5 şi centrul oraşului spre viitoarea staţie de metrou Moşilor, pentru a menţine un nivel înalt al serviciului în lungul coridorului cu cerere mare. Aliniamentul traseului este facilitat de conexiunea la noua infrastructură de tramvai prin Piaţa Unirii, care este o componentă a pachetului ”Bază”. Tramvaiul rapid 39 a fost proiectat ca o combinaţie între traseul cu cerere mare 3 şi secţiunea de Sud a traseului analizat 9. Astfel, aliniamentul traseului compensează absenţa prelungirii M4 şi oferă o conectivitate de suprafaţă între Gara de Nord şi Progresul, alături de câteva conexiuni intermodale cu sistemul de metrou.

Autobuze rapide

Cele două proiecte de autobuz rapid identificate a prezenta cererea cea mai mare în faza de analiză sunt BRT 1 şi BRT 2. Acestea oferă un acces direct esenţial spre Bucureşti pentru localităţile în dezvoltare din Ilfov, care sunt slab deservite în prezent, cu accent pe conectivitate la reţelele de transport public de nivel superior, precum calea ferată regională, metrou şi tramvai rapid. Astfel, acestea sunt incluse în toate cele trei scenarii complexe.

Pentru un transport eficient, integrat și durabil

Așa cum am mai anunțat în paginile publicație Viitorul Ilfovean, prin acest Plan de Mobilitate se urmărește realizarea unui sistem de transport eficient, integrat, durabil și sigur, care să promoveze dezvoltarea economică, socială și teritorială în regiunea București – Ilfov. Proiectul este finanțat din fondurile BERD, iar titularul contractului de finanțare este Guvernul României, urmând ca Bucureștiul și celelalte localtăți din județul Ilfov să fie principalii beneficiari ai acestui program.

Planul de mobilitate durabilă își propune realizarea unei planificări strategice și urmărește o viziune de dezvoltare a mobilității pentru perioada 2016 – 2030.

Planul de Mobilitate Urbană Durabilă este un document strategic și un instrument de politică de dezvoltare, folosind un software de simulare a transporturilor având ca scop rezolvarea nevoilor de mobilitate ale persoanelor și întreprinderilor pentru a îmbunătăți calitatea vietii, contribuind în același timp la atingerea obiectivelor europene privind protecția mediului și eficiența energetică. Acest proiect va asigura punerea în aplicare a conceptelor europene de planificare și de management pentru mobilitatea urbană durabilă adaptate la condițiile specifice regiunii București – Ilfov și va include lista măsurilor de îmbunătățire a mobilității pe termen scurt, mediu și lung, spre exemplu propunerea unei noi structuri de transport public integrat București – Ilfov.

sursa: viitorul ilfovean

Tag-uri PMUD