Planul de Mobilitate Urbană Durabilă prevede crearea mai multor “oraşe”, în Capitală
December 30, 2016 Distribuie

Planul de Mobilitate Urbană Durabilă prevede crearea mai multor “oraşe”, în Capitală

Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD), realizat de Consiliul Judeţean (CJ) Ilfov se află în dezbatere publică. Printre altele, acesta vizează modernizarea unor zone din Capitală.
Centrul vechi al Bucureştiului este o zonă pietonală şi o dovadă vie a atractivităţii şi dezvoltării economice pe care o poate genera acest tip de spaţiu urban, conform documentului, care arată: “Promovarea mai multor zone care adoptă caracteristicile spaţiilor pietonalizate pot crea spaţii urbane mai accesibile, sigure şi atractive pentru toţi locuitorii. (…) Simultan cu acestea, va fi creată o reţea pentru biciclete ce va servi ca bază nu numai pentru investiţiile viitoare în infrastructura pentru biciclete, dar va contribui la atragerea unui număr mai mare de biciclişti în oraş. La nivelul Judeţului Ilfov, vor fi îmbunătăţite sau create noi alei pietonale (…), dotări de învăţământ, spaţii verzi, zone comerciale, de agrement etc”.
PMUD prevede dezvoltarea mai multor proiecte mari, în trei etape.

*  Oraşul de afaceri
Oraşul de Afaceri este o investiţie privată din nordul Bucureştiului care poate ocupa suprafaţa maximă de 560 ha, potrivit PMUD. Acest pol de activităţi economice se dezvoltă în jurul unui nucleu deja existent de clădiri de birouri şi servicii. Pentru optimizarea accesibilităţii transportului public şi privat şi buna funcţionare a acestui cluster de activităţi este imperativă realizarea inelului median. În vederea conectării la scara internaţională, Oraşul de Afaceri beneficiază de proximitatea Aeroportului Henri Coandă-Otopeni şi de gara de mare viteză. Clusterul de afaceri se dezvoltă în perioada operaţională, etapa 1 (2012-2015), necesitând un timp de viabilizare a terenului de 2 ani şi de construire de 8 ani. Oraşul de Afaceri excelează în beneficii directe şi indirecte, având punctaj maxim pentru locuri de muncă create şi punctaj mare pentru popularitate în rândul cetăţenilor şi venituri aduse administraţiei. Activităţile economice generate sunt: birouri, locuinţe colective de lux, hoteluri, activităţi recreaţionale şi de agrement. Oraşul de Afaceri este un proiect urban cu caracter pronunţat de sustenabilitate, utilizând energie solară.

*  Oraşul Expo
Oraşul Expo reprezintă o investiţie privată dezvoltată în jurul Complexului Romexpo, ce se poate extinde pe 300 ha. Acest pol are ca nucleu spaţii expoziţionale existente. Pentru optimizarea accesibilităţii transportului public şi privat şi buna funcţionare a acestui cluster de activităţi, este necesară realizarea liniei de metrou Gara de Nord – Aeroport Henri Coandă şi a inelului median, care conectează Oraşul Expo cu celelalte zone de dezvoltare: Oraşul de Afaceri, Oraşul Gării, Oraşul Inteligent, Oraşul Verde, Parc tehnologic şi logistic, Parcul Dâmboviţa şi Oraşul Sportiv. Pentru conectarea la scara internaţională, Oraşul de Afaceri beneficiază de proximitatea Aeroportului Henri Coandă-Otopeni şi de gara de mare viteză. Oraşul Expo se dezvoltă în perioada operaţională, etapa 2 (2016-2020), necesitând un timp de viabilizare al terenului de 2 ani şi de construire de 8 ani. Oraşul Expo excelează în ceea ce priveşte venituri generate pentru primărie, precum şi în popularitate. Activităţile economice generate sunt: spaţii expoziţionale, birouri, hoteluri, comerţ şi alimentaţie.

*  Oraşul Gării
Oraşul Gării este o investiţie în parteneriat public-privat (PPP), dezvoltată pe terenul ocupat momentan de triaj (700 ha), între Gara de Nord şi centură. Pentru realizare este necesar un timp de viabilizare de 4 ani şi de construire de 10 ani, fiind investiţia care necesită cel mai mult timp, acoperind toata faza operaţională (2015-2025). Oraşul gării este conectat la inelul median de circulaţie, reprezentând un cluster de activităţi economice dezvoltate adiacent gării de mare viteză: clădiri de birouri, locuinţe colective, comerţ şi alimentaţie publică, hoteluri şi administraţie. Oraşul Gării excelează în ceea ce priveşte venituri generate pentru primărie, locuri de muncă şi popularitate, constituind o poartă de intrare a capitalului străin.

*  Oraşul Verde
Oraşul Verde este o investiţie în parteneriat public-privat dezvoltată pe un teren liber de 730 ha. Pentru realizare este necesar un timp de viabilizare de 3 ani şi de construire de 6 ani, în cadrul fazei operaţionale, etapa 2 (2016-2020). Pentru optimizarea accesibilităţii transportului public şi privat şi buna funcţionare este necesară realizarea inelului median.
Activităţile economice generate sunt: locuinţe colective sustenabile, activităţi recreaţionale, comerţ şi alimentaţie publică. Acest proiect beneficiază de popularitate ridicată în rândul cetăţenilor, datorită locuinţelor construite şi datorită impactului pozitiv asupra cartierelor Drumul Taberei şi Rahova. Totodată, Oraşul Verde este un proiect urban care prin fundamentarea sa are un caracter
pronunţat de sustenabilitate, utilizând energie solară.

*  Parcul Dâmboviţa
Parcul Dâmboviţa este o investiţie publică, dezvoltată pe un teren de 1000 ha. Pentru realizare este necesar un timp de viabilizare de 3 ani şi de construire de 5 ani, în cadrul fazei operaţionale, etapa 2 (2016-2020). Pentru optimizarea accesibilităţii la parc este necesară realizarea primului şi celui de-al doilea inel de circulaţie. Proiectul potenţează zona adiacentă acestuia, generând activităţi economice precum: activităţi recreaţionale (sport şi agrement-Lacul Morii), birouri, locuinţe colective, comerţ şi alimentaţie publică. Parcul Dâmboviţa beneficiază, în comparaţie cu celelalte mari proiecte urbane, de cea mai mare popularitate în rândul cetăţenilor.

*  Oraşul Cultural
Oraşul Cultural este o investiţie publică ce priveşte nucleul identitar al Bucureştiului. Presupune revitalizarea zonei centrale a capitalei, printr-o serie de proiecte de regenerare şi creştere a suprafeţei pietonale a unor artere (Calea Victoriei, Bd-ul Unirii, Bd-ul Magheru, Splaiul Dâmboviţei – aproximativ 20ha). Pentru realizare este necesar un timp de viabilizare de 2 ani şi de construire de 4 ani, în cadrul fazei operaţionale, etapa 1 şi 2 (2012-2020). Această investiţie este direct dependentă de finalizarea primului inel de circulaţie, care are rolul de a prelua traficul din zona centrală. Activităţile economice generate sunt: comerţ şi alimentaţie publică, evenimente şi cultură. Oraşul Cultural excelează în ceea ce priveşte venituri generate pentru buget, locuri de muncă, precum şi popularitate.